Autorytet nauczyciela czyli jak być skutecznym i zmotywowanym wychowawcą

Zobacz więcej o artykule

Autorytet nauczyciela czyli jak

Napisał: Jarosław Kordziński

Kompendium wiedzy na temat spółek celowych – ich tworzenia, funkcjonowania , finansowania w realiach prawnych i podatkowych w Polsce – opracowane w oparciu o aktualne przepisy prawa, w kontekście orzecznictwa, praktyki gospodarczej oraz zwyczajów instytucji finansowych.
Autor – na podstawie swojej eksperckiej wiedzy i doświadczenia – omawia wszystkie aspekty podejmowania działalności w formie spółki celowej. Komentarz odnosi się do obowiązującego stanu prawnego, specyficznych regulacji bankowych oraz metod analizy finansowej i analizy ryzyka stosowanych przez banki i fundusze inwestycyjne.

W publikacji m.in.:

podstawowe pojęcia związane z formułą spółek celowych,
atrybuty spółki celowej,
możliwe formy prawne spółki celowej i zasady tworzenia spółki celowej,
wybrane problemy funkcjonowania spółki celowej w strukturach holdingowych (lub w strukturach funduszy inwestycyjnych),
możliwości optymalizacji podatkowej z udziałem spółek celowych,
spółka celowa w PPP i w innych projektach z udziałem jednostek samorządu terytorialnego,
spółka celowa w PPP a koncesja na roboty budowlane,
rachunki powiernicze i inne formy wyodrębniania przedsięwzięć inwestycyjnych,
spółka celowa w finansowaniu projektów inwestycyjnych,
finansowanie specjalistyczne i finansowanie project finance,
pozyskiwanie finansowania dla spółki celowej,
ocena projektów inwestycyjnych realizowanych w formule spółki celowej (project finance) przez instytucje finansowe,
spółka celowa w finansowaniu wybranych operacji finansowych (transakcje LBO, MBO, transakcje restrukturyzacyjne, sekurytyzacja aktywów). Autorytet nauczyciela czyli jak być skutecznym i zmotywowanym wychowawcą Książka opisuje źródła i sposoby kształtowania autorytetu nauczyciela oraz przedstawia pozycję nauczyciela w kontekście debaty nad znaczeniem współczesnej edukacji. Omawiane zagadnienia dotyczą m.in.:
formalnych podstaw autorytetu nauczyciela,
kompetencji zawodowych niezbędnych w procesie edukacji,
samooceny i motywacji nauczyciela oraz planowania kariery,
skutecznej współpracy z innymi nauczycielami oraz rodzicami,
kodeksu etyki nauczyciela, tworzonego przez szkołę.
Książka pokazuje, że istnieje silna korelacja między osobą i zachowaniem uczącego, a sposobem organizacji szkoły. Czynniki te znajdują odzwierciedlenie w efektywności nauczania. Treści teoretyczne uzupełnione są szeregiem informacji oraz gotowych rozwiązań pozwalających wzmacniać samoocenę nauczyciela oraz przykładami pracy nauczycieli wyróżniających się w swoim środowisku.